Asiointi ja yhteystiedot

Asunnonhakija

Palvelemme asunnonhakijoita verkossa – emme puhelimitse tai sähköpostilla. Ohjeet, tiedot ja sähköiset asiointitavat löydät Hakijalle-osiosta.

Asukas

Asumiseen ja vuokrasopimukseen liittyvät kysymykset

Tietoa asumiseen ja vuokrasopimukseen liittyvistä aiheista löydät EAsystä ja verkkosivujemme Asukkaalle-osiosta.

  • EAsyssä voit muun muassa päivittää omia yhteystietojasi ja lisätä pankkitilinumerosi, lukea asukastiedotteita ja jättää vikailmoituksen.
  • EAsyn chatbot EAsyChat neuvoo sinua asumiseen liittyvissä asioissa. Tarvittaessa EAsyChat yhdistää sinut asiakaspalvelijalle, joka on tavoitettavissa arkisin klo 12–15.

Asiakaspalvelu
p. 09 3544 5000 ma–pe klo 9–12 (mpm/pvm)
asiakaspalvelu@espoonasunnot.fi

Postitusosoite
Espoon Asunnot Oy
Suomenlahdentie 1
02230 Espoo

Vuokranmaksu ja asiakaslaskut

EAsy-palvelusta löydät tietoa vuokrasopimuksestasi, laskuista ja maksuista vuokrasopimuksen alkamispäivästä lähtien. Voit tarkistaa, ovatko maksusi ajan tasalla, ja maksaa vuokra-asumiseen liittyviä laskuja Oma talous ja sopimukset-osiossa.

Lue lisää: Jos vuokra on maksamatta tai sen maksaminen on vaikeaa

Vuokravalvonta 
p. 09 3544 5000 ma–ke klo 9–11 (mpm/pvm)
asiakaspalvelu@espoonasunnot.fi

Autopaikat

Jos haluat vuokrata tai irtisanoa autopaikan, tee se tällä lomakkeella.

Autopaikka-asioita voit hoitaa myös EAsyChatissä. Tarvittaessa se yhdistää sinut asiakaspalvelijalle, joka on tavoitettavissa arkisin klo 12–15.

Lue lisää: Autopaikat

Asiakaspalvelu
p. 09 3544 5000 ma–pe klo 9–12 (mpm/pvm)
asiakaspalvelu@espoonasunnot.fi

Vikailmoitukset ja huoltopyynnöt

Viat, jotka pitää korjata välittömästi  

Jos vika pitää korjata välittömästi, soita huoltoyhtiölle. Tällaisia ovat esimerkiksi vesivahingot.  

Huoltoyhtiöiden yhteystiedot löydät EAsystä ja talosi ilmoitustaululta. 

Viat, joita ei tarvitse korjata välittömästi

Tarkista vastuunjakotaulukosta, kuuluuko huoltoyhtiön korjata vika.  

Jos korjaaminen kuuluu huoltoyhtiölle:

  • Kirjaudu EAsyyn ja tee vikailmoitus. Näin voit seurata asiasi etenemistä asiointipalvelussa.
  • Voit tehdä vikailmoituksen myös sähköisellä lomakkeella. Silloin et voi seurata asiasi etenemistä.

Yhteistyötahot, sidosryhmät ja muut toimijat

Vaihde

Puhelinvaihde p. 09 3544 5000 ma–pe klo 9–12 (mpm/pvm)
asiakaspalvelu@espoonasunnot.fi

Postitusosoite
Espoon Asunnot Oy
Suomenlahdentie 1
02230 Espoo

Medialle

Toimittajien yhteydenotot viestinta@espoonasunnot.fi

  • Viestintäpäällikkö Hanna-Maija Loikkanen, puh. 0400 387 384
  • Viestinnän asiantuntija Ann-Marie Nystedt, puh. 050 336 2568
  • Viestinnän suunnittelija Hannele Leino, puh. 043 825 1372

Emme vastaa asiakaspuheluihin.

Laskutusohje toimittajille

Toimita lasku sähköisenä verkkolaskuna. Noudata alla olevaa ohjetta sekä mahdollisia erillisiä muutos- ja lisäohjeita.

Laskutusosoite
Espoon Asunnot Oy
Suomenlahdentie 1
02230 Espoo

Verkkolaskutustiedot
Y-tunnus 1565281–0
Verkkolaskuosoite: 003715652810
Operaattori: CGI Suomi Oy
Välittäjätunnus: 003703575029

Laskun on täytettävä seuraavat vaatimukset

  • Lasku on osoitettu Espoon Asunnot Oy:lle.
  • Laskussa on kaikki tiedot, jotka arvonlisäverolaki vaatii.
  • Laskun rivien yhteenlaskettu summa on sama kuin laskun loppusumma.
  • Laskusta käy ilmi
    • Toimittajan/myyjän virallinen nimi, joka on merkitty kaupparekisteriin tai verohallinnon rekisteriin
    • Toimittajan/myyjän y-tunnus tai VAT-tunniste
    • Kiinteistön nimi (= osoite) sekä kustannuspaikka- ja kiinteistöryhmänumero ja tilatyyppi (= salkku AS, VY, LT, PK, PT)
    • Korjatun tilan tunnus, esimerkiksi huoneiston numero
    • Laskutettavan tapahtuman selite tai peruste (toimitettava tavara tai palvelu)
    • Laskutettavan tapahtuman määrä ja yksikkö, esimerkiksi 3 tuntia tai 3 kappaletta
    • Työnumero, jonka työn tilaaja antaa tilauksen yhteydessä
    • Tilaajan eli Espoon Asunnot Oy:n yhteyshenkilön nimi
    • Tampuurin työmääräinnumero, jos sellainen on. Tampuurin kautta tilattu työ pitää laskuttaa yhdellä laskulla yhden (1) kuukauden kuluessa työn valmistumisesta.
    • Jos työn tilauksen yhteydessä on pyydetty, että laskussa lukee "vakuutus", täytyy se näkyä laskussa.

Meillä on oikeus palauttaa virheelliset, puutteelliset tai laskutusohjeiden vastaiset laskut toimittajalle täydennettäväksi.

Laskun liitteet

Laskuun täytyy liittää sähköisesti kaikki dokumentit, joihin lasku perustuu. Jos liitteitä ei voi lähettää sähköisesti laskun mukana, ne täytyy lähettää meille sähköpostilla osoitteeseen talous@espoonasunnot.fi viimeistään samana päivänä, kun lasku lähetetään.

Esimerkki liitteistä

  • Kopio tilauksesta
  • Kopio työvaihetodistuksesta, joka vastaa urakan maksuerätaulukkoa ja jonka tilaaja on hyväksynyt
  • Tilauksen tehneen Espoon Asunnot Oy:n tai yhtiötä edustaneen kiinteistönhuoltoyhtiön edustajan nimi
  • Selvitys, jossa on kerrottu seuraavat asiat: vuokralaisen vastuulla oleva osuus maksusta, kuvaus viasta ja tehdystä työstä sekä perustelu ja kustannuserittely työstä ja tarvikkeista niiltä osin kuin se on toimittajan tiedossa.

Hyvityslaskut

Jos alkuperäinen lasku on virheellinen, toimittajan pitää lähettää Espoon Asunnoille hyvityslasku ja uusi oikea lasku. Hyvityslaskussa pitää näkyä alkuperäisen laskun numero ja viitetiedot. Emme maksa viivästyskorkoa, jos laskun maksaminen viivästyy virheen tai reklamaation käsittelyn takia.

Laskutusta koskevat kysymykset voi lähettää osoitteeseen talous@espoonasunnot.fi

Espoon Asunnot somessa

Emme palvele asiakkaita sosiaalisen median kanavissa. Jaamme Facebookissa ja Instagramissa asumiseen liittyviä vinkkejä ja tunnelmia talojemme arjesta. 

Sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille viestimme LinkedInissä. Kanavillamme voi keskustella avoimesti hyviä tapoja, lakia ja kunkin yksityisyyttä kunnioittaen.

Sosiaalisen median pelisäännöt

Toivotamme tervetulleeksi avoimen ja kunnioittavan keskustelun sosiaalisen median kanavissamme. Kaikki saavat osallistua keskusteluun, kunhan viestit noudattavat hyviä tapoja, lakia ja kunnioittavat jokaisen yksityisyyttä.

Seuraavat asiat eivät ole sallittuja somessamme

  • mainokset
  • poliittiset tai aatteelliset kampanjat
  • väärän tiedon levittäminen tahallisesti
  • toisten ihmisten haukkuminen tai loukkaaminen
  • kiroilu, rasismi tai rikoksiin yllyttäminen

Jos rikot näitä sääntöjä, voimme

  • poistaa viestisi tai piilottaa sen näkyvistä,
  • huomauttaa asiattomasta käytöksestä tai/ja
  • estää sinulta pääsyn somekanavillemme.