Kuva
Kuvassa auki oleva työkalupakki.
Uutinen 18.8.2023

Vinkki: Mistä asioista soitan huoltoyhtiöön?

Olitko soittamassa asiakaspalveluun, koska kiinteistölläsi tai asunnossasi on jokin ongelma? Oikea taho saattaakin olla huoltoyhtiö. Ottamalla heti yhteyttä oikeaan tahoon saat asiat ratkaistua mahdollisimman nopeasti ja suoraviivaisesti. Lue tästä jutusta yleisimmät huollon vastuulle kuuluvat palvelut.

Espoon Asuntojen kiinteistöjen päivittäisestä ylläpidosta vastaavat alueellisesti kilpailutetut huoltoyhtiöt. Kiinteistöhuollot suorittavat huoltotöitä perustuen omiin havaintoihinsa ja asukkaiden ilmoituksiin. Huoltotöiden lisäksi huoltoyhtiöt hoitavat muitakin asukkaiden arjessa tarvitsemia palveluita. 

Ota yhteys huoltoyhtiöön, jos asiasi koskee esimerkiksi jotain seuraavista:

  • Ovenavausta 
  • Lisäavaimia tai pesulalätkiä (ellei kiinteistölläsi ole erillistä avaintenhallinnasta vastaavaa tahoa) 
  • Vikailmoituksia tai huoltopyyntöjä, jotka koskevat asuntoasi tai kiinteistösi yhteisiä tiloja. Esimerkiksi ongelmia jääkaapin tai uunin osalta, tekemättömiä huoltotöitä tai vaikkapa palanutta lamppua kiinteistön piha-alueella.
  • Tuholaisia, kuten ötököitä tai rottia 
  • Saunavuoron varausta ja/tai peruutusta
  • Nimesi vaihtamista asunnon oveen
  • Vesivahinkoa tai sen riskiä, kuten vuotavaa hanaa (Vesivahinkotapauksissa soita huoltoon välittömästi!

Miten huoltoon kannattaa ottaa yhteyttä? 

Helpoiten asiointi huollon kanssa sujuu verkossa, esimerkiksi verkkolomakkeilla tai sähköpostitse, mutta huoltoon kannattaa kiireellisissä tapauksissa soittaa. Huoltojen ja avainhallinnan yhteystiedot löydät täältä.  

Oman huoltoyhtiön ja avainhallinnasta vastaavan tahon tiedot löytyvät myös kiinteistön ilmoitustaululta.  

Huom! Jos taas kyseessä on akuutti hätätilanne, niin soitathan suoraan hätänumeroon: 112 

Tutustu myös vastuunjakotaulukkoon, josta näet tarkemmin, mitkä asiat kuuluvat huoltoyhtiölle, mitkä asukkaalle ja mitkä Espoon Asunnoille. Se löytyy alle linkatulta sivulta.